Ahogy ígértem, pár gondolatot írnék elméletekről, számokról, tényekről.

Több helyen is olvastam, hogy 1000 g zsír leadásához 7000 kcal energia-deficit szükséges. Elég riasztó adat, nem? Közel három nap teljes éhezéssel lehetne elérhető. És az csak egy kilogramm, hol van attól a huszonöt?!  :)  Tovább kutakodva kiszámoltam, mennyi lenne az én elméleti (egyébként teljesen abszurd és mókás) 78 kg-os tömegemhez tartozó maximális napi kalóriabevitel, ha csak feküdnék az ágyon, és a pislogáson kívül más mozgást nem végeznék. Erre az jött ki, hogy 1850 kcal. Hát, nem sok... De szerencsémre figyelni kell azt is, milyen intenzitású munkát végzek, mert az ahhoz tartozó szorzóval meg kell növelni ezt az értéket. Sajnos (?) sem vájár, sem kubikos nem vagyok, így az én irodai munkámhoz csupán 1,4-1,5-es szorzó jár. Mivel nagyon szeretnék fogyni, a kisebbet választottam, így jött ki 2590 kcal. Komálom magamat, ezért egy kicsi kerekítéssel felcsaltam 2600 kcal-ra. Tehát ennyit ehetek minden nap elméletben, és akkor nem hízok. Értelemszerűen minden ennél kevesebb táplálékbevitel, minden plusz sporttevékenység a fogyásomat szolgálja. Előbb vagy utóbb. Jelentem, nálam utóbb, és nem úgy...

Február 22. - ettől a naptól írom pontosan, miből mennyit eszek. A neten található sok kalóriatáblázat közül a legszimpatikusabb segítségével meg tudom határozni közelítő pontossággal, mennyi energiát juttatok a szervezetembe egy nap. Nem kell óriási informatikusi tehetség a fent említett adatok és néhány egyszerű képlet segítségével megjelentetni, mennyi az elvi súlyvesztésem naponta. Hangsúlyozom, elvi. Mert - tudtam eddig is - nem vagyok átlagos manus. :) Természetesen a számomra kedvezőtlenebb irányba térek ki, kevesebb zsírom ég, mint amennyinek kellene. Az alkati sajátosságomon túl az is szerepet játszhat, hogy nem megfelelő mozgást, nem aerob edzést végzek. Tehát nem a maximális pulzusszámom 55-75 %-os tartományában ketyeg a szívem mozgás közben. Ez a téma még nem egészen kristályos előttem, de dolgozom az ügyön. Lehet, ha jobban utánaolvasok, ráadásul tudom is alkalmazni, szebben alakulnak a számaim. Nem hajt a tatár.

Más. Lassan el kell gondolkodnom, hogyan és hol tudnék az eddigi foci-pingpong-futás-gyaloglás mellett elkezdeni erősíteni. Nem szeretném, ha a súlyvesztésemnek az izomzatom látná a kárát, márpedig ez törvényszerű, ha nem edzem magamat ilyen formán is. Eleve, ahogy telnek az évek, és lesz egyre kevésbé intenzív a mozgásunk, sorvadnak valamilyen szinten az izmok is. Kevesebb izom életben tartásához viszont kevesebb energia kell, ezért van az, hogy egy átlagos polgár lassan, de biztosan gyarapítja a súlyát az évek múlásával, hiába nem visz be több energiát. Ezt megfordítva, ha izmot pakolunk magunkra, a felvett kalória legnagyobb részét azok használják el, és kevesebb raktározódik. Nos, ezt kell valahogy elérnem. Ráadásul régebben (és még pár éve is az azóta sajnos megszűnt munkahelyemen) nagyon élveztem úgy is sanyargatni magamat. Tudom, akkora izmokat már nem építek soha magamra, mint 20-25 (de akár 5-8) éve, az ízületeim is koptak sokat, figyelni kell, nehogy megsérüljek. De a lelkemnek és a fogyásomnak is jót tennék azzal, ha sikerülne kicsit szépítenem (ugyan!) magamon. Csak találnom kell egy megfelelő termet, ahol mindezt megtehetem... Ha valaki tud ilyet, szóljon! :)

Amúgy a pingpong is megmozgatja ám az embert.

A bejegyzés trackback címe:

https://fogynek.blog.hu/api/trackback/id/tr864219433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása