Tegnap megtörtént a csoda! Délben (a napi futás után) kiszedtem a megszokott marhapörkölt adagomat, és szépen nyugisan megettem - volna, ha úgy a kétharmadánál nem jelez az én drága jó gyomrom, hogy ennyi elég is volt, részéről telt ház van. Mondjuk, ebben még nincs semmi szokatlan, mert mindig jelez szerencsétlen... A csoda én magam vagyok, amiért megálltam, és befejeztem az evést. Korábban a "ha már kiszedtem, megeszem" elvet követve betuszkoltam volna, okozva ezzel magamnak nehéz délutánt és vajúdó kismama érzést. És ami még nagyszerűbb, jót tett a lelkemnek, amiért volt erőm fegyelmezni magamat. Ezt alkalmazni kell ezentúl. A másik dolog, amire odafigyelek majd, a táplálkozások sebessége. Az öcsémmel beszéltünk róla, hogy az a bajunk, elég gyorsan eszünk. Hiába sok esetleg, amit már betermeltünk, úgy érezzük, hogy még csak most kezdtük el, nehogy már vége legyen! Újabb korrigálni való. Épp a hétvégén olvastam egy cikket az örömétkezésről, amely mondanivalójának alapja tetszik, de egyébként meg marhaság. Igaz, lassan, az ízeket, állagot kiélvezve érdemes enni, de hogy én három szem mazsolát húsz percig elemezgessek, no ne! :) Pedig eleinte úgy kellene állítólag...

Mint minden jó magyar ember :), én is mindenevő vagyok, s erről nem vagyok hajlandó lemondani. Szeretem a húst sütve, főzve, párolva; a növényi táplálékok zömét főzelékként vagy köretnek, salátának elkészítve; mindenféle tejterméket - élen a sajtokkal; a tésztafélék minden formáját - köretként, pék- és cukrászsüteményként. Aki érezte már a fent megénekelt marhapörkölt ízét, aki evett már igazi meleg sepsiszentgyörgyi kapart héjú házikenyeret, friss juh- vagy épp érett camembert sajtot, tudja, miről beszélek. Semmi bajom a növényekkel, de a felsoroltakban több öröm lakozik - szerintem. Meg lehet kövezni érte.                                             Ezek maradnak - csak a korábbi mennyiség nem:

   

 

 

 

 

 

Mindenki mondja, hogy naponta többször egyek keveset. És tudom, igazuk van. De én épp reggel, kora délelőtt nem tudok enni, mert attól kezdve rossz a közérzetem. Ezen nem tudok és nem akarok változtatni. Hét közben igyekszem az első étkezést megejteni 10-11 óra körül, de korábban nem megy. Így jó esetben a javasolt öt helyett három alkalommal tudok étkezni. Bonyolítja a dolgot, hogy sportolás előtt nem szoktam enni - egészen nyilvánvaló okokból -, marad az esti időpont a főétkezésnek. Úgy pedig nem lesz fogyás. :) Asztalitenisz előtt még csak-csak "csipegetek" valamit, de a foci és a futás ezt nem engedi meg. Így sem könnyű most - eltelve, még inkább csak szenvedés lenne minden lépés sportolás közben. Érdekes probléma, még keresem a megoldást. Ha ötlete van valakinek, szóljon bátran! Minden bejegyzés kommentelhető itt és az alábbi közösségi oldalakon.

A bejegyzés trackback címe:

https://fogynek.blog.hu/api/trackback/id/tr524099252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ne egyél túl későn este, akkor éhes leszel reggel, és tudsz rendesen reggelizni. Így lassan átáll a bioritmusod: azaz máskor leszel éhes, mint eddig. Állítólg 6 után semmit!!!
Igen, úgy lenne jó. De ma is este 7-re értem haza... De visszafogtam magam! :) Szerencsére van, aki segít egy kis szigorral. :)
Mintha csak magamról olvasnék, kivéve a sérülést. A foci veszélyes üzem.
Nem tudom eljutottál-e már ehhez a blogbejegyzéshez: futo.blog.hu/2011/09/11/tulsulyos_vagy_ulj_le_mellem_valamit_mondok_1
Nekem ez adta az erőt, a kitartást. DK által szervezett csapat pedig adja a folyamatos inspirációt. Ha gondolod gyere. Addig is sok sikert!
@Vacy: Szia! Köszi a bejegyzést! Igazság szerint a linkelt blog volt az első, amely ihletet adott, hála a szerzőjének érte. Zsola fogyására ott akadtam rá. Az írás ötlete is a Futóblog mintájára jött. Remélem, a nyilvánosság - bár még nem túl olvasott az enyém - kötelez majd végigcsinálnom. Tetszik a DK csapat összetartása és ténykedése is, de Szolnoktól messzi vagytok. Lehet, idővel én is megpróbálkozom valami hasonlóval. Neked is sok sikert kívánok!
Én sem lakom közelebb Budapesthez mint te. Sőt van aki másik kontinensről adja-kapja az erőt. :D
Akkor ennek jobban utánaolvasok, valami elkerülhette a figyelmemet. :)
1: orchideákra reagálva: a 6 után nem evés egy BAROMSÁG! dietetikus által is megmondva. Az ember napi ritmusától függ, hogy mi után ne egyen, pl ha valaki mindig 8 fele ér haza de mondjuk 11 éjfél előtt nem fekszik, akkor 8-9 körül nyugodtan lehet vacsorázni és mondjuk fekvés előtt 2 órával kell abbahagyni a kaját.
2: Gratu, hogy visszafogtad magad, nekem is az a bajom, hogy annyit eszek amennyit a szemem kíván, nem amennyit a testem :(
3: még nem próbáltam (de holnaptól szeretném hosszabban kipróbálni) de nekem pl. szimpatikus ez az elképzelés is kajálásra: harcosoketrendje.hu/
mert nekem a napközbeni sok kicsivel az a baj, hogy nem lesz kicsi, és így folyamatosan kívánom a kaját :/
Bocsi a kisregényért ^^ és drukkolok, én tuti olvasni foglak :)
Semmi baj a kisregénnyel. :)
Az tény, hogy a túl késői bőséges evés után nincs éjszakai pihenésem. Ezért este már nem merek nagy adagot beverni. Kényszerből néha tuti lesz még evés ezentúl is, csak a mennyiségre kell nagyon vigyáznom. Ha a fogyási folyamat igazán beindul majd, nem lesz ezzel gond - a siker doppingol.
süti beállítások módosítása